مادرم زمین

بیا درخت شویم

مادرم زمین

بیا درخت شویم

این وبلاگ با هدف ارائه راهکارهایی برای کاهش آسیب به محیط زیست راه اندازی شده است.

طبقه بندی موضوعی

روحت سبز بابابسکی

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۱۷ ب.ظ

دکتر بسکی چند سالست که در بستر احتضار است.
گذرگاه ابدیت است دیگر پیش و دنبال، همه میرویم! اما رفتن کسی مثل دکتر بسکی با آن مایه از نازک روندی، آدم را بد میترساند و غریب میکند.
پاس داشتن حرمت حیات و نیازردن زندگی در منتهاالیه وسع انسانی رسمی است که او با زندگیش با بیماریش با پزشکیش با بهبودش و با تحولات میانسالیش به زیبایی و در عمل رقم زده است.
آدمهایی که کاری را با تمام دلشان سامان میدهند هاله وسیع و پرمایه ای از تأثیر، وجودشان را نورانی میکند. پانزده شانزده سال پیش توی یک روز خیلی معمولی تلویزیون برنامه ای نشان میداد به اسم "حرمت حیات" . پیرمرد با ریش و موهای پشمکی بامزه ایستاده بود و با طنز و جسوری از غلط های آدمیزاد نسبت به بوم و کاشانه اش میگفت. بعد بیل را در زمین فروکرد و پوست هندوانه ای را زیر خاک چال کرد و گفت: بابا! دور نریزید چال کنید!
قبل از آن لحظه‌ هم به زعم خودم محیط زیستی بودم اما آن کلام تیز که غنی شده بود با عمل و خلوص، چنان قلبم را شکافت که از آن لحظه تا کنون تقریبا هیچ پسماند تر و طبیعی ای را راهی ماشین زباله شهرداری نکرده‌ام، یا به دهان حیوان رسانده‌ یا چال کرده ام...
روحت غزلخوان و دست افشان دکتر بسکی! هر سوی حیات که باشی!
جایت سبز، جایت جنگل، جایت باران، جایت بهشت!

آذر 97

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۹
نجمه عزیزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی